We gaan op jacht.

‘Kijk, een beer!’ zei Marco tegen mij.

‘Oh ja, wat grappig!’ zei ik.

‘Hashtag berenjacht.’

‘Wat?’

‘Hashtag berenjacht.’ zei Marco, ‘mensen zetten hun Teddybeer achter het raampje om kinderen te vermaken.’

‘En in Nederland is het in Gouda begonnen.’ zei hij met superveel trots. Marco is geboren en getogen in Gouden, en woont daar nog steeds. Een trotse Gouwenaar.

‘Om kinderen te vermaken?’ vroeg ik.

‘Ja, door corona kunnen kinderen niet meer naar school. Berenjacht is een mooie afleiding voor hen.’

‘Haha, wat grappig, ook voor mij.’ zei ik.

Sindsdien let ik extra goed op als we boodschappen doen of een rondje gaan wandelen.

Net als kinderen vermaak ik me met allerlei beren achter het raam.

Voor een knuffelgek zoals ik is dit bijna paradijs.

De leukste beer die ik heb gezien is in Uitgeest. Een grote, lichtgele beer staat achter het raam met donkergroene kozijn. Hij stak zijn rechterhand op en zwaaide naar iedereen die voorbijliep.

Ik zwaai elke keer ook terug als ik hem zie.

De berenjacht maakt het boodschappen doen een feestje.

Vorige week gingen we terug naar Gouda. Onderweg naar Jumbo zagen we nog meer beren.

Bruine beren, zwarte beren, gele beren, roze beren, grote beren, kleine beren, beren met een sjaal, beren zonder sjaal, beren met een jasje, beren zonder een jasje. In allerlei kleuren en vormen.

Niet alleen beren, ook giraffe, panda (ook een soort beer?) dolfijn, koala en zelfs kameel.

Ik heb ook een keer i.p.v. een beer, een kaartje met een beer erop gezien.

Oh ja, die ene hond met bruine oren. Naast hem stond een boordje: ik lijk misschien op een hond, maar ik ben echt een beer.

Wat een creativiteit allemaal!

Niemand zit op een crisis te wachten. Alles heeft 2 kanten. Door corona is er ook ontzettend veel creativiteit ontstaan.

Restaurants gaan het eten thuis bezorgen, pizzeria’s verkopen pizza’s via contactloze ‘Drive-in’, kappers maken tutorials hoe moeders het haar voor hun kinderen kunnen knippen. Ondernemers maken gebruik van internet om hun klanten te kunnen helpen.

Nu live sessies niet mogelijk zijn, heb ik toch een manier ontdekt hoe ik mijn kennis en ervaring in werkgeluk met jou kan delen.

Ik heb een 3-delige videoserie gemaakt: ‘De 9 geheimen die succesvolle HR professionals weten waardoor ze voorkomen dat medewerkers zich niet betrokken voelen bij initiatieven voor werkgeluk’.

Het is helemaal gratis.

Vraag de videoserie ‘de geheimen van werkgeluk‘ aan.

Veel kijkplezier.

Warme groeten
Sofie

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download de gratis videoserie

De 9 geheimen die succesvolle HR professionals weten waardoor de voorkomen dat medewerkers niet betrokken zijn bij initiatieven voor werkgeluk

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly