Toen haar blauwe ogen rood werden

‘Sofie, wij hebben eerst contact met jou opgenomen. Waarom ga je nu met de andere partij verder?’ De dame aan de telefoon praatte zo luid, dat ik mijn roze IPhone 10 centimeter van mijn rechteroor weghaalde.

Ik zag haar natuurlijk niet, maar kan me helemaal voorstellen hoe zij er toen uitzag.

Haar wenkbrauwen knepen naar elkaar toe, haar blauwe ogen werden rood. Vuur, er was vuur in haar ogen.

Haar rechterhand kneep de telefoon vast.

Haar lippen begonnen te trillen nadat zij de vraag aan me had gesteld.

De ademhaling zat hoog. Haar borst ging snel omhoog en weer omlaag. Alles wat zij had geleerd in de meditatiecursus maakte haar helemaal niets uit.

De enig wat zij boeide was onze samenwerking, hoe kon zij ervoor zorgen dat ik toch via hen aan de slag ging bij de ene opdrachtgever.

Ik probeerde kalm te blijven, tenminste deed ik alsof ik kalm was, ook al voelde mijn binnenwereld alsof ik in een triller film belandde. Dit was de eerste keer.

‘Ik heb jullie een paar keer gemaild. En heb niets van jullie gehoord.’ zei ik. Goed zo, mijn stem trilde niet.

‘Je hebt ons een paar keer gemaild? Wanneer? We hebben helemaal niks ontvangen.’

‘Vrijdag, net vóór het weekend.’

‘Oh, hoe kan dat nou?’

‘Ik weet het ook niet. Ik heb de mails wel gestuurd. En ik heb ze teruggevonden in mijn verzonden mails.’

Zij snapte er niets van. Ik snapte er ook niets van.

‘Ik kom snel terug bij jou.’ Zij hing de telefoon op.

Wantrouwen was het eerste woord dat in mijn hoofd verscheen.

Dit was de eerste keer in mijn interim carrière, dat 2 interim-bureaus letterlijk gingen vechten voor 1 opdracht en 1 interimmer.

Het gekke is dat deze dame me niet eens heeft gezegd ‘ik geloof niet dat je ons hebt gemaild’, ik voelde het al. Zij vertrouwde haar klant niet. Zij vertrouwde mij niet. Als het vertrouwen er niet meer is, dan is het voor mij end of the game.

Het vertrouwen moet je opbouwen, en je kan het door een kleine gebeurtenis beschadigen.

Iedereen heeft wel eens oordelen en aannames. De vraag is of het waar is.

Hoe bouw jij op de werkvloer vertrouwen op? Wat heb je ervoor nodig?

Ga met je muis op deze link klikken. Het antwoord is alleen maar 1 stap van jou verwijderd.

Warme groet,
Sofie

Oh ja, wil je weten wat er mis is gegaan? Mijn e-mails naar dat bureau zijn in hun spam beland. En dit zorgde voor de vertraging van hun communicatie richting mij.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download de gratis videoserie

De 9 geheimen die succesvolle HR professionals weten waardoor de voorkomen dat medewerkers niet betrokken zijn bij initiatieven voor werkgeluk

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly