‘Stop maar met die f*cking marketingboodschap!’ Schreeuwde ik

Ik zit in de auto bij de dierenarts Hugo in Zwanenburg, omdat onze kitten Droppie een beetje ziekjes is. I.v.m. Corona mag alleen 1 persoon naar binnen. Marco, mijn vriend, is met hem naar binnengegaan. Ik kan niet zo goed tegen alles wat te maken heeft met ziekenhuis of kliniek is. Dus blijf ik in de auto wachten. Hopelijk gaat het weer snel beter met Droppie.

Wat ik speciaal of zelfs dankbaar vind aan dit soort momenten is dat ik me echt realiseer dat liefde en gezondheid de belangrijkste dingen in ons leven zijn. In het dagelijkse leven werk ik zo hard om zo veel mogelijk successen te behalen, en nu hoop ik alleen dat dat kleintje gezond en gelukkig blijft. Alleen realiseren we ons dit meestal als er iets is gebeurd. Wat zou het mooi zijn als we vaker zo naar het leven kunnen kijken! Dan zal er veel minder zorg zijn, en we kunnen ook meer van de liefde om ons heen genieten.

Vorige week donderdag en vrijdag zat ik in een 2-daagse training van een business coaching programma dat ik op dit moment volg. Toen de coach ons vroeg om wat we willen doen (onze niche) in de marketingtaal te vertalen, kwam ik er niet uit. Ik heb wat woorden op papier gezet, en voelde geen verbinding ermee. Toen ik de woorden moest voorlezen, werd er gezegd dat het te lang en saai was. Ik was boos en schreeuwde de boosheid uit: ‘Stop maar met die f*cking marketingboodschap!’

Tja, als je wilt opvallen en iets goed wil verkopen, moet je iets opvallends zeggen. Ik zat helemaal in mijn hoofd en kon geen contact met mijn gevoel maken. Ik zei tegen mezelf: ‘Allemaal trucjes!’ en voelde veel weerstand. Ik geloof als de woorden vanuit je hart komen, je verbinding kan maken met je omgeving en dan zal je de juiste mensen aantrekken.

Afgelopen week is er een superleuke klant die ‘ja’ tegen me heeft gezegd. Ik had geen duidelijke boodschap in mijn marketing, en toch is hij naar me gekomen. Sommige dingen kun je niet forceren en ze moeten langzamerhand ontstaan. Als je het sterke gevoel hebt dat je iemand echt nodig hebt bijv. om de hypotheek van de maand af te lossen, dan kan de ander precies voelen dat je hem/haar nodig hebt. De intentie is niet puur. Als je potentiële klant dit voelt, gaat die ook geen klant van jou worden.

Toch heb ik in die 2 dagen diepe inzichten gekregen wat ik wil doen, wat ik deze wereld kom brengen. Ik wil mensen helpen om hun plek in deze wereld te vinden door te kijken wie ze daadwerkelijk zijn. Het klinkt misschien nog niet heel concreet, maar het geeft niets. Het gaat vormen als ik dingen blijf experimenteren.

Mijn uitgangspunt is als je je gelukkig voelt, je dichterbij het succes zal komen. Niet andersom. Dit was trouwens toen ook mijn mening over werkgeluk. Als mensen hun plek in deze wereld kunnen vinden, dus wat hun missie in deze wereld is, en er bewust voor gaan kiezen en ernaartoe handelen, kunnen ze het ultieme geluk ervaren. Dat gevoel brengt ze verder naar hun succes.

‘Mensen’ is in dit geval een heel breed begrip. Ik begin met coaches. Dus wat ik nu en komende jaren wil is: ik wil coaches begeleiden om hun plek in deze wereld te vinden door existentieel te ondernemen. Als zij dat hebben gevonden, kunnen ze verder hun mensen goed helpen. Dit vind ik een mooie gedachten.

Hoewel ik heel enthousiast ben over mijn doelgroep, heb ik ook voorwaarden bedacht waar ik me ga aanhouden. Ik werk alleen met mensen die het echt willen en die al op zoek zijn naar hulp. Ze zijn intrinsiek gemotiveerd, eager, en willen hun plek vinden. Deze grens is om mezelf te beschermen. Ik ben coach, geen klaagmuur. Dit zijn de woorden van mijn coach. 🙂

Terwijl jij dit leest, ben ik benieuwd hoe jij naar grens kijkt? Kun je je grens op tijd herkennen, bewaken en aangeven?

Geen duidelijk antwoord hierop? Boek een gratis gesprek met mij door een mail te sturen naar sofie@buildyourhappiness.nl . Wie weet tot snel. 😊

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download de gratis videoserie

De 9 geheimen die succesvolle HR professionals weten waardoor de voorkomen dat medewerkers niet betrokken zijn bij initiatieven voor werkgeluk

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly